Kreativ Blogger Award

Another blog award! Yeah, I feel so loved already! lol. Thank you so much C. B. Wentworth for passing on this award to me. Greatly appreciated! 😀

C.B. Wentworth is a teacher, a writer, a mom, a blogger and an artist…(did I miss anything?). Amazing! Do check her blog out! She got step-by-step journal making ideas you can follow there.

In order to claim the Kreativ Blogger Award here’s what I and the next lucky recipients need to do:

1. Thank the blogger who gave you the award and provide a link.
2. List 7 interesting things about yourself that your readers might find interesting
3. Nominate 7 other bloggers, provide links, and let them know!

Seven Interesting Things:
(more like 7 odd things about me 😀 )

1. Due to allergic reactions to a particular facial wash, I spent my trip to Hong Kong with a very very red face. And people looked as if an alien is having a sight seeing. LOL. Who cares, I gotta enjoy my trip! 😛 (I can’t put my pictures on display though. T_T)

2. I’m the greatest procrastinator ever. Oh well, sorry for putting off this award for like 2 weeks? lol. I was busy you know… hahaha (this post is written on draft for 2 weeks already  and I stopped writing at at 7 interesting things. what’s so interesting about me?? LOL >,<)

3. Parties wear me out. It’s not that I don’t like it but that’s just my slightly introvert side speaking. And I’m like a camera that got batteries –  dealing with a lot of people at the same time uses up my energy reserves. I can only replenish my energy when I’m alone or with a few friends around.

4.  I like looking at the sky. It’s where I get my energy and inspiration most of the time. 😀

5. I like learning new tricks and using it somewhere. Trying to make new things is exciting.

6. Even though I say I am busy (which I think I’ll stop saying because it’s becoming redundant), I still get to play online games. lol! I’m playing the strategy game Lord of Ultima. I just love games with teamwork from other members. I’m a team player after all.

7. Watching TV bores me in general. I only watch for an hour scrolling on all of the channels, which I do when I got nothing else to do. I just use the TV when watching movies or watch National Geographic to see if there’s something interesting there.

 

My 7 Kreativ Blogger Award Nominees:

1. Art Gluttony by emjayzed (Art Blog)
2. The Iris and the Lily by Bonnie Michelle (Nature Photo Blog)
3. A Doodle a Day by C. C. Charron (Art Blog)
4. M.K.D (A Bird a Day Photo Blog)
5. Caddo Veil (Poetry Blog)
6. Quizoxy (Anime/Art Blog)
7. Incidental Learner (Watercolour Art Blog)

Congratulations to Kreativ Blogger Awardees! Pass it on~ 🙂 ♥

~ Melonaide

Liebster Blog Award

I feel so lucky and honored to be given this award twice in a row! I would like to thank C.C.Charron and Quizoxy for this blog award! Do check out their blog! I just had to put off the award until I got more time to select my own set of nominees.

Liebster is German & means ‘dearest’ or ‘beloved’ but it can also mean ‘favourite’ & the idea of the Liebster award is to bring attention to blogs with less than 200 followers all in the spirit of gathering more connections.

The rules accepting this award are as follows.

1. Show your thanks to the blogger who gave you the award by linking back to them.
2. Reveal your top picks for the award and let them know by leaving a comment on their blog.
3. Post the award on your blog.
4. Bask in the love from the most supportive people on the blogsphere – other bloggers.
5. And, best of all – have fun and spread the karma.

I totally love this blog awarding thing. Gotta pass on the love. lol ♥

Check out my Liebster Blog Awardees:
(It was really hard to choose. All of these are art blogs. Do check them out!) 🙂

Hannekekoop

Vinyl Eraser – Experimenting with pencils and colors

liamdickinsonart – A painting a day

Wayside Artist

JoDee Luna – Refrain from the identical dare to live creatively

Congrats! 🙂

A Gift for You

Today I would like to thank the bloggers who liked my blog so, I drew a gift. How obvious can I get? LOL. I started blogging on Jan.1 of this year and I really am happy that there are a few that drop by and take time to look at my blog. I made this blog as my daily art practice and hopefully I will improve even bit by bit everyday as I explore my own artistry.

On this one I tried not to use a black color to see what will be the effect. I guess it looks more soft without a black outline.

Expect a long post from me today… 😛

…to Quizoxy for giving me a Versatile Blogger Award ~ ♥ Thanks so much, I’m not sure if I deserve it, (I’m still feeling like a noob in blogging LOL). TYVM! 🙂

Anyway, the rules for receiving the Versatile Blogger Award are as follows:

  1. Thank the person who nominated you for the award and share a link to their blog.
  2. List 7 things about yourself.
  3. Select 15 bloggers or sites that you regularly follow or find interesting and nominate them for the versatile blogger award.
  4. Tell the 15 bloggers that you have nominated them.

7 THINGS ABOUT MYSELF:

1. I love looking at the sky. Whenever I’m out for a walk, I always catch a glimpse of the sky regardless of the time. It’s such a peaceful feeling looking up to those clouds or stars. No wonder I sometimes trip. hahaha.

2. I love the window seat. Whether it’s a bus ride, car ride, or plane ride, I love to seat beside the window so that I can get a nice view outside while listening to mp3’s and then I can get lost in my thoughts.

3. I fall asleep inside a moving vehicle most of the time. I am always lost in my own thoughts that it makes me fall asleep while travelling. See the connection with no. 2? LOL

4. I always get lost along the way. Fine, I fall asleep while travelling so I don’t get to remember places! (excuses.. excuses.. lololol) But hey, I always find a way to get to the place I need to be. Hah!

5. I am a great procrastinator. Yeah, I am that but I don’t wanna be like that if I can avoid it. I always randomly start new ideas or projects or sometimes I just get distracted by stuffs that I tend to put off some other things, until somebody comes and nags… uh ohh.. D:

6. I am always late but never too late. Probably because I was born late in this world. I am born by my mother on the borderline of her menopausal period. ( excuses again…haha!) One of the factor that contributes to this is my perfectionism. I don’t like to pass a half-done project or not a well-thought of idea. Something like that.

7. I am drawing since I was a child. Many other people do as well. But my life as a child were a bit different since my favorite toys was the blackboard, chalk and eraser. There, I draw people, made them talk to each other in my head. I made my own manga with my friends’ contributions back in high school, which was never published. But at some point in time, I stopped drawing. I had always wanted an art course but I didn’t go for it because, we didn’t have the means for such an expensive course (buying materials, paints, camera, canvasses, paint brushes). Plus, the common knowledge in our place is that painters/artists don’t go rich not unless you become the best of them all. So now, here I am picking up what I had left behind, trying to wake up the sleeping artist in me again. 🙂

Hmm… that was hard trying to think of 7 things about myself.

My 15 Bloggers

1. Musings of A Commoner – a musician who blogs about poetry and some literary stuffs
2. Quizoxy – blogs about japanese anime, art and other stuffs, loves cats too
3. The Iris and the Lily – i love the snow photographs in here
4. Lunch Encounter – blogs about some yummy stuffs
5. 366 Days of Photo – a nice photoblog
6. 100 Portraits – amazing portraits drawn in this blog
7. Caffeine for the Creative Soul – inspirational doodles and illustrations
8. Project 365 by Kenneth Todd – One photo a day for the year – reflecting Life
9. Hannekekoop – nice watercolor paintings of otherworldly things
10. RUBICORNO – an iPhoneography stream
11. timruane – a photoblog with distinctive style
12. A Doodle a Day – the blog name says it all!
13. DAVID FRANCIS BARKER POETRY AND PAINTING – nice paintings of beaches
14. YOUNGWAINER’S BLOGSPOT – poetry and lots of poetry
15. ClownRhymes – A Welsh Clown That Rhymes Words

Check them out! ~

Since this is such a long post, I’ll just tell them that I listed them here…tomorrow. (lol) I still need to sleep. Have a great time reading everyone! 🙂